Column Timberland – Ruby Koning

Toen ik werd benaderd om mee te werken aan de UDS column dacht ik, ‘uhm, is het onbeleefd om nee te zeggen…’ terwijl mijn hersenen dit aan het bedenken/verwerken zijn, zegt mijn mond opeens; ‘JA, leuk’ en ‘doe ik’.
Ik moet eerlijk bekennen, dat ik zelf liever gewoon een beetje in de rondte babbel en her en der ja knik of nee schud en om dan nu een officiële UDS Timberland column in te dienen…? Daar raakte ik toch een beetje van in paniek, want wat moet je daarin schrijven? Zijn er richtlijnen? Hoe begin je?

Het begin is hiermee gemaakt…

Timberland zit vanaf dag 1 al in de Koopgoot, het is een klein en ook wel een beetje verstopt winkeltje. Horen nog steeds van veel mensen dat ze verbaasd zijn dat we hier zitten en krijgen tot de dag van vandaag ook de vraag of we ‘nieuw’ in de goot zijn. We werken met een klein team waar de fulltimers al een tijd werkzaam zijn voor het bedrijf. We zijn voornamelijk bekend geworden met de classic boot (6’’ werkschoen) en vandaag de dag zijn we zo veel meer! De wintercollectie van dit jaar wordt dan ook heel erg goed ontvangen.

Zelf ben ik 11 jaar geleden begonnen bij Timberland in de Koopgoot als assistent manager, ben in de tussentijd even weg geweest maar kon ik toch niet zonder. Heb ook een tijdje in Den Haag gestaan, maar laten we eerlijk zijn, het is toch anders. Nu sta ik alweer een jaar of 5 in DE ow zo vertrouwde Koopgoot. Ga elke dag heerlijk op mijn fietsje naar werk, soms fluitend en soms scheldend (bij regen ofzo).

Bij aankomst groet ik de altijd vrolijke schoonmakers, want laten we eerlijk zijn: WAT EEN HELDEN!! Deze oermannen staan daar elke dag in de koopgoot, weer of geen weer, elk blaadje dat van de boom valt op te ruimen. Heb ze in al die jaren nog nooit betrapt op klagen.

Vervolgens groeten we onze directe buren met een lach of een handje in de lucht, want hoe fijn is het dat bij Swatch, Shoe Line en L’Occitane ook nog steeds dezelfde gezichten staan.

Deze mensen kennen we van vroeger, toen we met pen en papier door de Koopgoot liepen. Meestal zo rond de feestdagen om te vragen wat de opening/sluitingstijden waren. Of ze ook meededen met alle Sinterklaas-koopavonden. Vervolgens kwam er dan weer iemand vanuit een andere winkel een dag later, ook met pen en papier en met dezelfde vraag. Veelal werd het antwoord gegeven, het ligt er een beetje aan wat de rest doet, of we zien die dag wel…

Tegenwoordig werken we met Chainels, waar ik een groot voorstander van ben. Makkelijke, toegankelijke maar vooral duidelijke communicatie. We kunnen hiermee het centrum van Rotterdam naar een hoger niveau tillen. Als voorbeeld is daar Black Friday!! Wie heeft er een promo en wie is er tot 23.00 open.

Wel ga ik het persoonlijke contact missen, dus als u zo rond de feestdagen een dame ziet lopen met een pen en papiertje, is dit alleen maar om het persoonlijke contact te onderhouden want de antwoorden vinden we nu op Chainels.

Andersom bent u natuurlijk ook altijd welkom voor een gezellig babbeltje!

Tot snel,

Ruby Koning

Store Manager Timberland

(Beurstraverse) Koopgoot 57