Aanloopperiode Suikerfeest woensdag 6 juni t/m woensdag 13 juni

Aanloopperiode Suikerfeest woensdag 6 juni t/m woensdag 13 juni

UDSRotterdam ziet kansen in het vieren van het event Eid al-Fitr, het Suikerfeest, althans de aanloopperiode naar het Suikerfeest. In deze periode koopt deze feestelijk gestemde doelgroep veel cadeaus (met name make-up, parfum, handverzorgingsproducten, zoetwaren) en nieuwe kleding om na de Ramadan het Suikerfeest te vieren. We zetten in op het vergroten van dit event op feestelijke wijze.

Positief resultaat onderzoek Zadkine Business College om in te spelen op het Suikerfeest
Uit onderzoek uitgevoerd door studenten van het Zadkine Business College Rotterdam blijkt dat het ontzettend gewaardeerd wordt als Retail inspeelt op het naderende Suikerfeest door bijvoorbeeld meer beleving te creëren in de winkels en in de winkelgebieden zelf. Voorbeelden die worden genoemd zijn etalage aankleding, kleine geschenkjes (zoetwaren) bij aankoop, wenskaartjes aan cadeaus, speciale wrappings met ‘ Eid Mubarak’ (Vrolijk Suikerfeest) erop etc. Wij werken momenteel een aantal toffe scenario’s uit en verwachten in de tweede week van mei uitgewerkte scenario’s aan de winkeliersverenigingen te kunnen presenteren.

Hoe meer ideeën we met elkaar delen, hoe groter het succes! Deadline 18 mei
Om te kunnen organiseren dat er vanaf 22 mei zoveel mogelijk (free) publicity tot stand komt, vragen wij jullie om ons uiterlijk 18 mei op de hoogte te brengen van jullie individuele acties en programmeringen in het kernwinkelgebied.