Column door Maaike Beke; Culinair genieten in de Kookgoot en winkelen in de Koopgoot!

Column door Maaike Beke; Culinair genieten in de Kookgoot en winkelen in de Koopgoot!

Column verzorgd door Maaike Beke (38), werkzaam bij Apleona Real Estate Management als Manager Marketing & Communicatie en verantwoordelijk voor het marketingbeleid van de Koopgoot te Rotterdam.

Na een culinair weekend ‘Kookgoot’, alweer de vijfde editie, een mooi moment om terug te blikken en om vooruit te kijken. Want we zitten vol met ideeën en plannen om van de Rotterdamse binnenstad het beste winkelgebied van Nederland te maken.

Al sinds de opening van de Beurstraverse, de officiële naam van het winkelgebied, in 1996 is Apleona Real Estate Management verantwoordelijk voor het property management. Op alle vlakken: commercieel, technisch, facilitair, administratief en marketing. Samen met eigenaresse, het actieve en enthousiaste bestuur van de winkeliersvereniging en reclamebureau Buro voor de Boeg proberen we elk jaar de marketing van de Koopgoot naar een hoger niveau te tillen.

De bekroning op deze perfecte samenwerking was begin dit jaar met het winnen van de NRW Marketing Award 2018 en tevens de Publieksprijs voor de vorig jaar ingezette campagne. Je kent hem vast wel. “Kijk nou… Hier leg de Koopgoot” ter verbetering van de gebiedsaanduiding en ‘We kenne weer culinair kanen” tijdens de Kookgoot. Een succesvolle campagne die we ook de komende tijd zullen blijven inzetten.

Het ontwerp van de Beurstraverse was bij de bouw al omstreden, met name de frivole aankleding werd toentertijd nog aangeduid als ‘Efteling-architectuur’. Het winkelgebied werd door de Rotterdammers al bij de opening omgedoopt tot ‘Koopgoot’. Een geuzennaam welke we vanuit het property management pas na 20 jaar echt hebben omgezet als ‘brand’. Een bewuste keuze. De Koopgoot is er voor de Rotterdammer en deze trots wilden we graag weer terugbrengen.

En dat zie je ook terug in de communicatie en de events die we organiseren. Met dit jaar opnieuw het Straattheater in de zomermaanden en de Wensboom in december. En altijd met de gedachte dat iedereen kan aansluiten. We staan ervoor open om als podium te fungeren voor de (grote) events in de stad Rotterdam. Die uitnodiging is bij deze dus gegeven…

Vanaf 26 mei zijn we als Koopgoot ook elke avond geopend tot 19:00 uur. Een ontwikkeling die we als stad collectief moeten omarmen om de gebruikers en bezoekers van de stad de mogelijkheid te geven om te kunnen shoppen. Het succes van Black Friday, vanuit de Koopgoot ondersteund met onze “Pleurt op met je Kalverstraat” tassie en de DJ’s op de trappen, was voor ons een ontzettend groot succes. Zo succesvol dat we uitkijken naar de volgende editie. Ook willen we de mogelijkheid onderzoeken om in 2019 het vertrouwde ‘Rotterdam Laat Open’ nieuw leven in te blazen.  Wij blijven als Koopgoot in ontwikkeling en doen dit heel graag samen met de rest van de stad.

No Comments

Post a Comment