Taken en verantwoordelijkheden

 

UDSRotterdam heeft een compact en slagvaardig werkapparaat. Een groot aantal uiteenlopende werkzaamheden wordt verricht door dit team. Die bestaan voornamelijk uit:

  • Het formuleren van visie, beleid en strategie voor ontwikkeling van de binnenstad op langere termijn (in samenspraak met partners en de gemeente);
  • Initiëren en uitvoeren van nieuwe activiteiten gericht op de lange termijn en organiseren van partnerships voor toekomstige realisatie van plannen die daaruit voortvloeien;
  • Belangen behartigen van ondernemers en eigenaren bij de afdelingen en diensten van de gemeente en andersom aanspreekpunt voor de gemeente voor stakeholders in het centrum;
  • Ontwikkelen en uitvoeren van collectieve marketing en promotie voor de hele binnenstad;
  • Begeleiden, adviseren en monitoren van promotie en marketing voor de verschillende deelgebieden door de afzonderlijke Gebiedsraden;
  • Financiële en administratieve ondersteuning van de leden van de VACR en de OPCR;
  • Administratief en financieel management voor alle besturen die actief zijn rond de eigenaren- en ondernemersbelangen in de binnenstad (VACR, OPCR, UDSR, BIZ);
  • Beheer van en toezicht op het afsprakenkader Schoon en Heel waarmee het kwaliteitsniveau van onderhoud in de openbare ruimte wordt geoptimaliseerd;
  • Regievoering en beheer van het Toezichtmodel waarmee samen met veiligheidspartners de veiligheid in het winkelgebied op een hoger niveau wordt gebracht;
  • Overleg met partners in het semi-publieke domein die betrokken zijn bij activiteiten in de binnenstad (o.a. Rotterdam Festivals, Rotterdam Marketing);
  • Bestuurlijk contact met alle wethouders en hun staf die een deelfacet van de binnenstad in portefeuille hebben;
  • Beheer van Chainels, het permanente communicatiekanaal voor ondernemers in het centrum;
  • Faciliteren van verschillende overlegvormen die uitvloeisel zijn van de taakomschrijving van UDS Rotterdam en de BIZ (o.a. Raad van Advies, Deelnemersraad, Gebiedsraden);