Programma Black Friday Weekend

Programma Black Friday Weekend

Op vrijdag 29 november is het weer zover; Rotterdam viert Black Friday. De winkels zijn op vrijdagavond tot minimaal 23 uur geopend en er is ontzettend veel te beleven in de stad. Het gehele weekend (t/m 1 december) bieden winkeliers en horeca hoge kortingen en leuke (win)acties aan. De acties worden verzameld op de inmiddels drukbezochte event pagina’s op Facebook en Instagram. Een greep uit het programma op de vrijdag: Dansen in de Koopgoot, kans maken op een ‘kek Koopgoot tassie’, een lasershow en laser robots in het Lijnbaangebied, mystery shoppers in Central Plaza en kortingsvouchers vangen in de cashcabine van de WTC shops.

 

Rotterdam koppelt als eerste stad in Nederland Black Friday aan het goede doel
Zo wordt Black Friday voor iedereen een feestje en blijft het event verrassend en vernieuwend. De samenwerking is geïnspireerd op het event ‘Giving tuesday’ vanuit (vooral) Amerika, waar de dinsdag na Black Friday traditioneel de start is van het liefdadigheidsseizoen. Stichting Jarige Job is een Rotterdams initiatief dat ervoor zorgt dat gezinnen in armoede de verjaardag van hun kinderen kunnen vieren. Zij helpen jaarlijks 61.000 gezinnen door het verspreiden van verjaardagsboxen ter waarde van € 35,- via de Voedselbank. Hierin zit alles wat nodig is om een echte verjaardag te kunnen vieren, thuis en op school. Stichting Jarige Job runt gedurende de gehele maand december een pop-up store aan de Korte Lijnbaan 12-14. De feestelijke opening vindt plaats op Black Friday!

 

Lancering pilot handsfree shopping
Op 29 november maakt UDSRotterdam handsfree shopping mogelijk door een servicepunt in de pop-up store van Stichting Jarige Job te openen. Hier kunnen bezoekers terecht om tassen tijdens het winkelen te stallen om daarna weer lekker verder te kunnen winkelen of een hapje te eten. Ook kun je er terecht voor een gratis toiletbezoek, pleisters voor je blaren, kopje koffie en om een donatie te doen aan Stichting Jarige Job. Bezoekers halen de tassen aan het einde van de avond zelf weer op. Speciaal voor deze pilot worden er geen jarige jobbers, maar personal jobbers ingezet. Deze personal jobbers zullen bezoekers de weg wijzen naar het servicepunt en helpen met het dragen van de tassen. We zien dit servicepunt ook als een pilot; zoals opgenomen in het BIZplan zetten we in op hospitality en een servicepunt past binnen de ambities. In de volgende Urban Update delen we de eerste ervaringen met jullie.
Black Friday bezoek je met het OV, partnership RET
Vorig jaar ontstonden er op Black Friday enorme verkeersinfarcten in en rond Rotterdam. Dit jaar is onze nieuwe partner voor het Black Friday weekend de RET en de boodschap in hun campagne die breed wordt uitgezet luidt dat je Black Friday bezoekt met het OV. De pilot handsfree shopping geeft ook invulling aan prettig winkelen als je met het OV komt; je aankopen kun je laten bewaren in het servicepunt dus sjouwen is niet nodig!